POČETNA  UPVZ  FOTO GALERIJA  DJEČJI KUTAK  FAQ  GUESTBOOK  FORUM  LINKS  KONTAKT
 

G - 110

NAVALNO VOZILO SA CAFS  UREĐAJEM

Glavne komponente navalnog vozila sa CAFS uređajem su:
• MB podvozje 1528 AF 38,6;
• Ziegler-CFK kabina 1+5 osoba;
• Ziegler-Alpas nadogradnja;
• Ziegler-vatrogasna pumpa FPN 10-3000-1 H sa visokim stupnjem;
• Ziegler-sustav za miješanje CAFS;
• Ziegler-srednjetlačni i visokotlačni sustav za miješanje;
• Ziegler-spremnik vode 2000 l:
• Ziegler-spremnik pjenila 200+100 l;
• Ziegler-sustav za brzu navalu;
• Ziegler-rasvjetni stup; WARN-vučno vitlo;
• Rasvjetni stup sa daljinskim upravljanjem;
• Stepenice za ulaz u kabinu-LED diode;
• Ugrađeni I.A. u kabinu


Autodijagnostički sustav


Vatrogasnim sustavom upravlja centralno računalo koje prati stanje pojedinih signala sustava. U slučaju neuobičajene kombinacije signala koja se može javiti uslijed ispada nekog od sustava, kratkog spoja ili prekida nekog od signalnih vodova, računalo prepoznaje kvar i ovisno o kombinaciji signala lokalizira kvar. Na LCD-displeju ispisuje se tekstualna poruka o vrsti kvara koja omogučuje lokalizaciju greške. U uputama je uz tekst naveden moguči uzrok kvara i način na koji se kvar može odkloniti. Ukoliko dođe do ispada više sustava istovremeno, poruke se ispisuju jedna za drugom. Osim poruka koje ukazuju na kvar, na LCD-u se ispisuju i poruke koje upozoravaju na nekorektno posluživanje rukovoditelja. Pri tome se nedozvoljena radnja blokira i na LCD ekranu se ispisuje razlog neizvršenja komande.

 

Automatska regulacija razine vode

U vod za hidrantsko punjenje ugrađen je pneumatski ventil koji omogućuje zatvaranje voda odnosno prekid punjenja. Kod uključene automatske regulacije razine (može se isključiti što omogućuje klasično punjenje spremnika), upravljačko računalo prati signal razine vode i kod razine veće od cca. 95 % (okvirna vrijednost) zatvara vod za hidrantsko punjenje i ponovnoga otvara kada razina padne ispod cca.75 % . Ako se tijekom intervencije vozilo spoji na hidrantsku mrežu, spremnik se uvijek nadopunjava bez intervencije strojara. Nema nepotrebno potrošene vode pošto voda neće doseći preliv i ne postoji opasnost da se spremnik isprazni tijekom rada. Automatska regulacija razine može se isključiti pri čemu ventili ostaju trajno otvoreni što omogućuje punjenje spremnika do 100 % razine odnosno do preliva. Preko LCD ekrana ( koji se koristi kod autodijagnostičkog sustava ) mogu se gornja i donja razina vode podesiti na željenu vrijednost što omogućava prilagodbu sustava individualnim potrebama vatrogasne postrojbe.

 

Ziegler ANS sustav


Vozilo ima elektro-pneumatski sustav za uključivanje vatrogasne pumpe s upravljačkog pulta pumpe. Pritiskom na tipkalo, aktiviraju se svi postupci potrebni za uključivanje, odnosno isključivanje pumpe potpuno automatski. Uključivanje se može izvršiti neovisno o serijski ugrađenom prekidaču izvoda u vozačkoj kabini.

 

TOURMAT D


U vozilo je ugrađena potpuno automatska regulacija tlaka ZIEGLER-TOURMAT D. Odabrani radni pritisak održava se konstantnim preko ZIEGLER-TOURMAT D-a, iako se različiti potrošači priključuju i isključuju. Ukoliko dođe do raspada vodenog stupa u usisnom vodu ( pritisak padne ispod 2 bara ), elektronika započinje novi proces usisavanja s povećanim brojem okretaja. Strojar je oslobođen napornih zadataka regulacije i kontrole kao npr. :Kontrole trenutnog radnog pritiska, podešavanje radnog pritiska, mijenjanja broja okretaja kod previsokog ili preniskog tlaka, promjena protoka i sl. Tlačne udare ZIEGLER-TOURMAT D prepoznaje već kod samog nastajanja te ih otklanja. ZIEGLER-TOURMAT D može se po potrebi i isključiti što omogućuje manualno posluživanje pumpe.


Mješač pjene


Kako je uobičajeno kod sustava za gašenje, potis vode ostvaruje vatrogasna pumpa. Pjenilo se, ovisno o protoku vode, miješa u sustavu za miješanje. Omjer miješanja može se podesiti između 0,1 % - 6 %. Zrak potreban za proizvodnju zračne pjene (CAFS) dobiva se kompresorom koji se hladi i podmazuje uljem. Ulje se u separatskom spremniku odvaja od zraka i hladi u hladnjaku ulja. Ulje se koristi i za pogon uljnog motora ventilatora za hlađenje. Hlađenje ulja dimenzionirano je tako da je neovisno o klimatskim uvjetima i protoku odnosno postojanju vode za gašenje. Upravljačka jedinica automatski podešava tlak i protok zraka. Tlak vode i tlak zraka se izjednačuju. Sigurnosni elementi sprječavaju dovod zraka u izlazni vod kada nema pjenila ili je tlačni izlaz zatvoren. Znatna razlika između sustava sa zračnom pjenom i klasičnih sustava sa pjenom je u tome, da se zrak potreban za dobivanje pjene dovodi kompresorom. Kroz potisni vod prolazi mješavina vode, pjenila i stlačenog zrak. Kod ovog sistema se zrak komprimira ovisno o radnom tlaku. Smanjeni (komprimirani) volumen transportira se kroz potisni vod i ponovno ekspandira-prema tlaku okoline - u prvotni volumen. Za upotrebe zračne pjene CAFS nisu potrebne posebno izvedene mlaznice, pošto je već zrak ubačen u potisni vod. Ovi sustavi omogućuju kvalitetnije gašenje požara i proizvode pjenu za gašenje - bez potrebe za postavljanje dodatnih uređaja i vremenskog kašnjenja - na jednostavan način. (d.s. & t.s.)



 

 

 

O JVP ZAGREB ›››

JVP ZAGREB

POSTAJE

CENTAR VEZE

INTERVENCIJE

VOZILA

OPREMA

INTERVENTNA

VJEŽBALIŠTE

SERVIS

SINDIKAT


PIŠITE NAM ›››

 

OSTALO ›››

ARHIVA VIJESTI

KADA ZVATI 93

VATROGASAC

HUMOR

VATROGASNA HIMNA

PISMA GRAĐANA

 


English speaking visitors

 

DOWNLOAD ›››

STATUT UPVZ

PRISTUPNICA ZA ČLANSTVO

KALENDAR RASPOREDA SLUŽBE

 

 

 

 
   
   
   
   
 
 

Copyright © UPVZ 2006

Webmaster